Zakres działań:
- Odszkodowania za zmarnowany urlop,
- Odszkodowania za opóźniony lot,
- Odszkodowania za uszkodzony bagaż,
- Kompleksowa obsługa organizatorów turystyki i podróżnych,
- Reprezentacja podróżnych w sporach z biurami podróży.
Bogate doświadczenia związane z obsługą prawną liderów rynku turystycznego w Polsce, przekłada się w znaczący sposób na jakość obsługi prawnej prowadzonych przez mnie spraw.
Znajomość przepisów krajowych i europejskich regulujących prawa i obowiązki wszystkich podmiotów uczestniczących w wykonywaniu usług turystycznych (organizatorów turystyki i podróżnych) lub praw pasażerów powoduje, kompleksowe podejście do prowadzonych przeze mnie spraw i skuteczne ich egzekwowanie zarówno na etapie przedsądowym, jak również na etapie postępowania sądowego.
Z uwagi na zasadę bezpośredniego stosowania prawa europejskiego, podróżni są chronieni nie tylko przez rodzime przepisy ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach dodatkowych, regulujące w zasadzie wszelkie stosunki wynikające z umowy o udział w imprezie turystycznej lub wykonania usług turystycznych, ale także przez regulacje na poziomie europejskim.
Przykładem takiej regulacji jest Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 .
Przedmiotowa regulacja przyznaje prawo do wypłaty konkretnej kwoty odszkodowania każdemu z pasażerów, bez względu na fakt poniesienia szkody w ściśle określonych okolicznościach. Przykładem takiego odszkodowania może być np. odmowa przyjęcia pasażerów na pokład wbrew ich woli lub też w przypadku odwołania/opóźnienia zaplanowanego lotu.
Warto podkreślić, że pasażerom samolotów opóźnionych o co najmniej trzy godziny, należy się odszkodowanie od linii lotniczych takie samo jak pasażerom lotów odwołanych, na chwilę obecną są to kwoty w wysokości od 250 do 600 EUR w zależności od długości trasy. Odszkodowanie nie przysługuje pasażerom, jeżeli opóźnienie lub odwołanie lotu wynikło z nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków, przy czym takiej okoliczności nie stanowi np. strajk personelu linii lotniczych (por. Wyrok Trybunału Sprawiedliwości WE (aktualnie UE) z dnia 19 listopada 2009r. w połączonych sprawach C-402/07 i C-432/07 Sturgeon / Condor Flugdienst GmbH oraz Böck i in. / Air France SA).